دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1396 - 13:37

همکاری ایران و هلند در زمینه مدیریت و حکمرانی آب 

نخستین نشست کمیته راهبری همکاری‌های مشترک وزارتخانه های نیرو ( ایران) و زیرساخت و محیط زیست هلند با محوریت همکاری در زمینه مدیریت و حکمرانی آب امروز (یکشنبه) در تهران برگزار شد.
کد خبر : 170366

به‌گزارش گروه اقتصادی آنا از وزارت نیرو، میزبانی این نشست را وزارت یاد شده برعهده داشت، بهرام طاهری، مشاور وزیر و مدیر دفتر محیط زیست وزارت نیرو با هنک اسنوکن، مدیر امور بین‌الملل وزارت زیرساخت و محیط زیست هلند در مورد چگونگی همکاری‌های دو دولت ایران و هلند و همچنین نحوه همکاری شرکت‌ها و کسب و کارهای فعال در حوزه آب و انرژی تبادل نظر کرد.
براساس این گزارش، دو طرف در این نشست بر روی زمینه‌هایی چون مدیریت آب، حکمرانی آب، تحقیق و توسعه در زمینه مسائل آب، برنامه‌های کاهش ریسک و... تاکید کردند.
آبان ماه سال گذشته تفاهم نامه همکاری بین وزیر نیرو ایران و وزیر زیرساخت و محیط زیست هلند در زمینه آب و انرژی در تهران به امضا رسیده بود.
خانم «ملانی شولتزفان هیگن» وزیر زیرساخت و محیط زیست هلند در دیدار مزبور گفته بود، هلند می تواند در زمینه نمک زدایی و استفاده از پساب ها در بخش کشاورزی با ایران همکاری داشته باشد.
به گفته شولتزفان هیگن، مباحثی همچون مدیریت رودخانه ای، مدیریت سیلاب، مدیریت کمبود آب و همکاری های دانش محوری، آموزش مدیران در موسسه های علمی و آموزشی هلند و ... می تواند زمینه ساز افزایش همکاری ها بین دو کشور باشد.
قرارداد همکاری بین شرکت هلندی و سازمان انرژی های نو ایران (سانا) درباره ساخت نیروگاه خورشیدی، آبان ماه پارسال امضا شده بود.
حجم تجارت ایران و هلند در سال 1394، 640 میلیون دلار بود که بیش از 600 میلیون دلار آن را واردات ایران از هلند و 40 میلیون دلار آن را صادرات جمهوری اسلامی به این کشور تشکیل می داد.
هلند پس از ایالات متحده آمریکا، بزرگترین صادرکننده محصولات کشاورزی در جهان محسوب می شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: ایران و هلند
ارسال نظر
هلدینگ شایسته